Nätmobbning!

Tänkte ta upp det här med nätmobbning tänkte jag för det är något som gör mig så otroligt arg och förbannad så kan behöva skriva av mig lite. 
 
Jag kan inte förstå vad som går i en männsikas huvud och hur man kommer på iden att medvetet kränka andra och få andra att må otroligt dåligt. Att skriva massa elaka saker till en person som man i många fall inte ens känner eller vet någonting om utan bara hittar på saker, men kan ändå skada den person så mycket så att den till slut väljer att ta sitt liv för att den inte orkar med det mer och ser det som en sista utväg.
 
Jag kan inte säga hur det känns att bli nätmobbad eftersom jag lyckligtvis aldrig har behövt uppleva det, har dock fått många äckliga kommentarer som kan skrämma upp en riktigt ordentligt t.ex. att okända folk skriver: "jag vet var du bor, jag kommer söka upp dig och våldta dig och du kommer aldrig våga säga någonting till polisen" och att sedan att personerna faktiskt skickar den adressen jag bor på bara för att skrämma upp mig ännu mera. Jag har även fått kommentarer på att dom ska skada min familj osv. men detta kallar inte jag för nätmobbning utan det är ett hot, vilket jag naturligtvis kan anmäla till polisen om jag skulle känna mig såpass hotad, vilket jag inte har gjort eftersom kommentarerna kommer från olika ipadresser så är det inte samma person som går på mig och jag vet redan vilka det är och dom skulle aldrig våga sätta sin fot här iallafall så känner mig inte direkt hotad, om det skuller vara så att samma person hade skrivit olika hot och jag inte vetat vem det var skulle jag faktiskt gå raka vägen till polisen med det. 
 
Jag tycker att det borde startas flera sidor som kan stoppa nätmobbning t.ex som på facebook så sker det väldigt mycket mobbning och startas många olika sidor som faktiskt kränker andra människor och det kan ta flera dagar,veckor,månader innan dessa sidor faktiskt tas bort, det borde finnas många fler som jobbar med just facebooksidan som sitter och kollar runt på facebook och att om man anmäler en sida ska den tas bort direkt om den anses stötande. 
 
Nätmobbnig är det fegaste man kan göra, så jävla barnsliga och omogna som sitter bakom sin skärm och kränker andra, bara för att man själv inte mår bra eller har något självförtroende eller självkänsla så då klankar man ner på andra för att själv må bättre, fyfan för er. Det finns INGEN  ursäkt till att kränka en annan människa, det spelar ingen roll om den person har gjort samma sak mot dig, det är fortfarande inte okej, anmäl det istället då, men gör inte samma sak själv.  Varför sitta och skriva elaka kommentarer till folk man i flesta fall inte ens känner? vad får du ut av det? är målet att få personen så ledsen att den tar sitt liv? vart fan vill ni komma? idioter är vad ni är, äcklar mig verkligen på er.
 
Det spelar ingen roll hur en människa ser ut, vad den kommer ifrån, hur mycket den väger, hur lång eller kort den är, vilken stil den har, eller hur den är som person, det är aldrig okej att mobba någon för det! Vi alla är människor vi alla är gjorda på samma sätt, även fast vi ser olika ut. Att många t.ex. kränker invandrare eller mörkhyade personer är så jävla lågt, skärp er för det första så kan inte dom hjälpa att det i många fall är krig i deras länder och dom kan inte heller hjälpa att dom är mörkhyade. Hur kul skulle det seriöst vara om alla såg likadana ut över hela världen? jag skulle iallafall tycka att det var riktigt tråkigt, sluta vara så fördomsfulla. 
 
Tänk innan ni yttrar er om någonting, ta hand om varandra, var snälla mot varandra, behandla folk som du själv vill bli behandlad, få folk att skratta istället för att gråta, få folk att älska livet istället för att bara vilja bort ifrån det, visa respekt och hänsyn, alla är inte som du och tur är väll det, det skulle inte vara så festligt om vi alla var likadana. Sluta hänga ut personer på internet, sluta bry er så jväla mycket om vad alla gör utan tänk på vad du själv gör istället, är du verkligen så  himla perfekt som du vill att alla andra ska vara? självklart inte, ingen är perfekt, alla är unika och alla är vackra på sitt sätt, visa kärlek istället för hat, tack för mig puss ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Du vet vem jag är.

Nej men du har nätmobbat mig.

Svar: thhha fuck? nej det kan jag lova dig att jag inte har och har jag någonsin gjort så att du har känt dig illa behandlad av mig så får du gärna ta och säga vem du är och säga vad jag har skrivit så ska vi nog se att det löser sig, kram!:)
Angelina gustafsson

2013-04-04 @ 20:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0