Dressyrpass.

Körde ett riktigt lyckat dressyrpass med min duktiga lilla skrutt. Det är så himla rolig hur tydligt han visar att han hatar att rida dressyr, haha så fort man sätter upp några hinder då helt plötsligt är det inte alls lika jobbigt att gå i den perfekta formen och gå hur fint som helst.
Han är riktigt jobbig att rida dressyr på eller ibland kan han vara helt underbar, men många ggr så är det ett helvete rent ut sagt.. För det första så är han ju otroligt pigg, så han vill ju hela tiden springa iväg och börjar småstegra så fort jag tar tag i honom och om man gör halt så slänger han upp huvudet så högt det bara går (har martingal) och verkligen stretar ihop och suger tag i bettet och försöker sedan rycka ner huvudet så att jag ska tappa tyglarna för att sedan börja småstegra på stället, det har vi dock jobbat med väldigt mycket nu så det problemet börjar mer och mer lösa sig men vissa dagar är han helt hopplös och bara springer och skiter i vad jag än gör. Ialla fall, när man äntligen har fått honom att faktiskt börja lyssna på mig och han börjar arbeta och jag verkligen kommer åt honom så han verkligen går i form, då så antingen slänger han sig åt sidorna, eller så börjar han småstegra och studsa fram som en liten gummiboll och om man ska gå i skänkelvikning med honom så börjar han direkt småsparka med bakbenen, och på sommaren är det som jobbigast, då det oftast är väldigt mycket skuggor över våran ridbana, för han ser dessa skuggorna som hinder och börjar hoppa över dom, nu på vintern kan han dock också gå jätte fint och sen helt plötsligt när han tycker det räcker och börjar bli tråkigt så skapar han egna hinder på ridbanan och börjar hoppa över dom, vilket han tycker är skit kul... 
Men idag var han jätte fin, fick dock börja med att skritta och arbeta honom i skritt i nästan en halvtimme innan han började slappna av och sluta takta, sedan började jag trava och göra väldigt många övergångar, sen började jag flytta honom lite och då började han först att sparka lite med bakbenen men gav sig ändå ganska fort, när jag hade fått honom i form i traven så började jag försiktigt att galoppera och då började han först bocka ganska mycket och ville springa iväg så då började jag göra många övergångar här med och i början så bara stegrade han sig och ville inte alls, men efter ett tag så gav han sig och gick klockrent, fin ponny. 
Lite otroligt att han är 18 år min lilla bebis.. Han beter sig som en ungponny, men samtidigt är jag otroligt tacksam över att han har kvar denna energin trots hans ålder, jag älskar honom♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilka härliga bilder!

Svar: tack :)
Angelina gustafsson

2012-12-28 @ 22:18:43
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: inajonsson.webblogg.se

skulle bli super glad om du röstade på mitt bidrag, nr 6, här innan 23.59 här: http://amandafoton.blogg.se/2012/december/finlisterna-i-fototavlingen-2.html#comment

2013-01-05 @ 19:45:41
URL: http://inajonsson.webblogg.se/
Postat av: Micaela

följ mig gärna på miglovin ovh instagram @micaelahedin där!:D

2013-01-09 @ 23:29:08
URL: http://xxmickisxx.blogg.se
Postat av: Cenedra

Hej, fin blogg! kolla gärna in min ganska nystartade blogg! :) http://cenedralundblad.myshowroom.se/

2013-01-14 @ 15:53:09
URL: http://cenedralundblad.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0