Dominos tränings schema!

Ska tävla min lilla prins på Söndag, så tänkte att ni kunde få ta del hur en vecka träning för honom kan se ut och hur den kommer se ut denna veckan! 
  • Lördag: Ska rida igenom honom ordentligt i dressyren, öva mycket övergångar och flyttningar såsom öppa/sluta. 
  • Söndag: Rida ut och ha mycket backträningar med honom, men också låt han sträcka ut sig och njuta riktigt ordentligt.
  • Måndag: Bomövningar i alla gångarter, även lite bockar och studsar för att få lite muskler och få han att lyssna uppmärksamt. 
  • Tisdag: Rida ut och ha ett riktigt jobbigt konditionspass. Utan att han vill skena iväg, utan ha kvar honom i riktig arbetsgalopp och låta han slita riktigt hårt.
  • Onsdag: VILODAG, skrittar ut en kort runda barbacka på honom så han får sträcka på benen, och sen stretchar han mycket så han inte får träningsvärk efter gårdagen. 
  • Torsdag: Dressyrpass, rider igenom honom ordentligt, även här mycket övergångar för att slippa han ska rycka mig i handen och bocka och sånt, utan koncentrera sig ordentligt, variera mycket.
  • Fredag: Hoppning. Mycket banövningar, även lite omhoppningssvängar, hoppar upp mig på höjden och har MYCKET skrämselhinder, så jag verkligen känner vart jag har honom. 
  • Lördag: rida igenom honom en sista gång, max 20 minuter bara för att känna vart jag har honom lite, sen skritta ut en skön och lång runda.
  • Söndag:  T Ä V L I N G hoppning, 90-95 cm fanns inte högra klasser suger.. aja satsar självklart på vinst, men sålänge vi gör vårat bästa så är jag nöjd.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: annie

Hej! Nu har jag dragit igång en Veckans blogg! Vore super kul om du gick in och va med, dirketlänk --> http://anniehjelm.blogg.se/2012/october/veckans-blogg.html#comment
kram!

2012-10-27 @ 18:36:25
URL: http://www.anniehjelm.blogg.se
Postat av: Maja

Riktigt fin. :)

Svar: svar: visst är han:)
Angelina gustafsson

2012-12-18 @ 17:46:01
URL: http://majawallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0