Blir så trött.

Jag blir så jävla trött på hur människor tänker nu för tiden. Liksom vart fan tog respekten vägen? Sen när blev det okej att använda orden: hora, slampa,slyna osv som vardagsord. Sen när blev det okej att mobba dom som inte tycker exakt likadant som du eller som kanske ser ut på ett speciellt sätt ellr har en speciell stil? Sen när blev det okej slå på den som ligger? ellr att flera stycken slår på en? 
Börjar verkligen undra vafan människorna håller på med och varför har det blivit mer "okej" nu än innan. Seriöst om en tjej ligger med en kille på fyllan så får hon en smutsig stämpel som antingen "billig" ellr "hora" och detta ska man tycka är helt okej att ta. Därimot om en kille ligger med en tjej på fyllan så är det helt okej och man liksom high fivar sig själv, därimot om inte killarna ligger med en tjej på fyllan så tycker många att dom är ganska värdelösa osv.. Man kan inte längre ha en åsikt för då finns det en väldigt stor risk att du antingen blir nerslagen eller iallafall att någon hotar dig. Vafan hände där liksom? 
Jag t.ex är en sån person som säger vad jag tycker och tänker, duger inte det så fine dra då. Jag vet inte hur många ggr jag har fått skit för att jag har stått upp för min åsikt , jag vet inte hur många ggr jag har blivit hotad att dom ska slå ner mig,döda mig osv. Jag är inte personen som blir rädd om någon hotar mig utan tvärtom , bring it on typ. Jag är trött på att folk kan vara så grymt kaxiga bakom sina data/mobil skärmar men när dom sedan står där face to face vad har dom då att säga? just precis, då är dom oftast knäpptysta och har inget att komma med. Jag skulle aldrig slå en annan person, dock kan jag vara riktigt bitchig, och har alltid svar på tal, jag ger mig liksom inte i första taget, om personen då väljer att smälla till mig för att dom blir arga för att dom har grymt jävla fel, så visst det är upp till dom, jag kan ta den smällen.
MEN många kan inte försvara sig på det sättet utan står ist ut med att folk trycker ner dom och hånar dom. Dom står ut med att bli puttad ellr nersprugna i korridoren, för dom har inte mod nog att säga till. Är det då okej att trycka ner dessa personer ännu mera ? absolut inte, oftast är det ju personen som mobbar som är otroligt  osäker på sig själv och därför känner dom sig bekvämma med att ge sig på folk som är svagare ellr mindre än dom själva, det är så jävla fel. Skärp till er förihelvete hur kul skulle det vara om ni var den som var mobbad? tänk innan ni säger eller gör något för i många fall så sårar det otroligt mycket mer än vad man kan tro, även om man själv kanske inte tycker att det är en big deal så kan den mobbade uppfatta det så, tänk innan ni yttrar er. Det är helt sjukt att vissa människor inte ens vågar gå till skolan för att dom är så rädda och mår så fruktansvärt dåligt över att dom blir mobbade varje dag, det ska inte vara så. Alla ska känna sig trygga när dom går till skolan och vara glada när dom är påväg hem.
Jag fattar verkligen inte hur man kan vara så grym mot vissa personer, dom är inte mer än människor precis som ni är, ge er och behandla varandra med respekt så kommer du få det tillbaka, tryck inte ner andra för att du själv är osäker. Kalla inte folk saker som du själv inte skulle vilja bli kallad. Var snäll, behandla varandra med respekt, ha roligt och sluta döma folk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0